Hvis du har trykket på en lenke i en SMS eller e-post og du mistenker at det kan være svindel, må du være oppmerksom på hvilken informasjon du har oppgitt.
Har du oppgitt BankID-innlogging må du kontakte oss på telefon +47 23206001Åpnes i nytt vindu slik at vi kan hjelpe deg med å sperre din Bank ID.
Har du oppgitt kortinformasjon kan du sperre kortet i mobilbanken eller nettbanken.
- Gå til kortoversikten
- Velg kortet det gjelder
- Trykk på Sperre eller avslutte kort.
Vi vil automatisk sende deg et nytt kort.
Har du kun oppgitt kontonummer trenger du ikke bekymre deg. Det er ikke mulig for andre å få tilgang til nettbank, mobilbank eller andre kontoopplysninger kun ved bruk av kontonummer.
Vi sender aldri uoppfordret ut SMS eller e-post som inneholder link til innloggingstjeneste. Har du mottatt dette er det sannsynligvis svindel.
Hvis du har mottatt en SMS eller e-post fra en bedrift med link eller krav til betaling som er ukjent for deg, anbefaler vi at du kontakter bedriften det gjelder direkte for å få bekreftet at det er riktig.
Her kan du lese om svindel på e-post og SMS