BankID på mobil skrus av 1. september

BankID på mobil har sakte, men sikkert blitt skrudd av i flere norske banker det siste året. I høst er det Nordea-kundenes tur – den 1. september skrus tjenesten av for godt hos oss også.​

Hvis du bruker BankID på mobil i dag, har du to gode alternativer før den forsvinner:​

Hva er BankID-appen?​

Det finnes ulike måter å bruke BankID på, og BankID-appen er en av disse. Appen gjør med andre ord akkurat det samme som BankID på mobil, kodebrikke eller Nordea ID, slik at du kan logge deg inn og signere alle steder hvor du trenger BankID.​

BankID-appen er en felles tjeneste som brukes av alle banker i Norge, og er trygg, enkel og gratis.​

Slik kommer du i gang med BankID-appen​

Last ned BankID-appen på mobilen, og aktiver tjenesten med BankID på mobil hvis du bruker dette i dag (du kan selvfølgelig også aktivere appen med kodebrikke eller Nordea ID).​

Her finner du en god guide som viser hvordan du aktiverer BankID-appen med BankID på mobil​

PS! Svindlerne følger med

Svindlere prøver ofte å lure kunder når det skjer endringer som dette, for eksempel ved å sende deg falske meldinger. Du finner derfor alltid en kopi av e-poster og SMS-er fra oss i nett- og mobilbanken - så vet du at de er ekte.

Husk også at vi aldri lenker direkte til innloggingssiden i nettbanken i meldingene våre. Vi ber deg heller ikke om sensitiv informasjon som BankID- og kortinformasjon, eller passord og koder.

Har du fått en henvendelse som virker tvilsom? Kontakt oss via "Hjelp" i mobil- eller nettbanken.