Casper Dreymann er ikke bare en investor. I sine egne øyne er han like mye, om ikke enda mer, en mentor for en rekke selskaper og entreprenører. Og han er ikke bare mentor for selskaper han selv har investert i. For ham er det nærmest et kall å hjelpe og inspirere nye selskaper så de finner sitt konkurransefortrinn, sin bedriftskultur, og på sikt bli suksessrike selskaper. Det er grunnen til at du aldri vil finne Casper sittende komfortabel bak skrivebordet, ventende på at firmaene han har investert i skal begynne å tjene penger.
Når Casper finner et selskap han føler seg fristet til å investere i, er han 100 prosent engasjert. Han hjelper ofte entreprenører med å sette opp et profesjonelt salgsteam, skissere en salgsstrategi og hjelpe til med å sette strategien ut i live.
Grunnen til at Casper er så engasjert i salg, er egentlig ingen overraskelse, med tanke på at han driver et telemarketingbyrå som opprinnelig var hans egen forretningsidé. Han dro selv nytte av en mentor, og lærte allerede fra start hvorfor konkurranse ikke nødvendigvis er negativt.
“Hvis du har et nytt selskap som skal inn i et allerede etablert marked, er det veldig viktig å ta et dypdykk ned i både markedet og konkurrentene. Jo bedre du kjenner markedet, jo større mulighet har du til å finne en posisjon hvor firmaet ditt kan skille seg ut. Du er nesten nødt til å bevise for meg at du klarer å finne den posisjonen, og vokse i den. Firmaene jeg bestemmer meg for å investere i, eller være mentor for, har kanskje ikke denne posisjonen fra før. Men, dersom jeg tror på forretningsidéen vil jeg mer enn gjerne investere tid og penger på å hjelpe dem med å nå det målet. Det er hele poenget med å være mentor eller investor - å gjøre en forskjell, og hjelpe dem med å nå målene sine.”